فردای لرستان
پایگاه اطلاع رسانی فردای لرستان
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: حسین چراغی - ۱۳٩۳/٥/٢٢
پس از یک روز بسته شدن
 
 سرانجام پس از یک روز بسته شدن، مسیر خط راه آهن تهران -  خوزستان در ایستگاه تنگ پنج در ناحیه لرستان  بازگشایی شد و قطارهای باری و مسافربری امکان تردد پیدا کردند.
    به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه با خروج دو واگن از قطار باری در داخل تونل محدوده بین بلاک تنگ ۵ و تنگ ۷ در راه آهن ناحیه زاگرس محور ریلی تهران - جنوب مسدود شد.

   مطابق اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران به واسطه باری بودن این قطار و قرار داشتن آن در داخل تونل عملیات بازگشایی آن زمان بر بود و مامورین فنی و مدیران راه آهن تلاش خود را برای بازگشایی این خط بسیار مهم آغاز کردند.

به دنبال وقوع این حادثه انسداد خط آهن در ایستگاه تنگ پنج در محدوده استان خوزستان برخی از قطارها در ایستگاه شهر دورود مجبور به توقف شدند. در این راستا بامداد سه شنبه اتوبوس هایی از استانهای لرستان و خوزستان برای انتقال مسافران قطارهای متوقف شده به اهواز اختصاص یافت.

همچنین راه آهن اعلام کرد: مسافران می توانند ظرف مدت یک ماه با مراجعه به آژانسهای فروش بلیط نسبت به استرداد۱۰۰ درصد وجه بلیط  خود اقدام کنند.

امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک با تائید بازگشایی خط راه آهن اندیمشک به درود عنوان کرد: سرانجام بعد از حدود 24 ساعت، این خط ساعت 19 روز سه شنبه بازگشایی شد و تردد قطارهای باری و مسافربری در آن آغاز شد.

به گزاش خبرنگار مهر، بسته شدن خط آهن تهران - جنوب موجب سرگردانی صدها مسافر قطار در این مسیر شد و حتی گفته می شود قطارهای مشهد به اهواز با توقف هایی 48 ساعته مواجه شده اند و این مسئله باعث سرگردانی و حبس شدن مسافران در قطارها شده است.

راه اهن تهران - جنوب از شهر تهران شروع شده و با عبور از شهرهای بزرگی چون قم، اراک، دورود و اندیمشک به شهر اهواز می رسد و از آنجا به دو رشته تقسیم می شود که یک خط ان به خرمشهر و خط دیگر به بندر امام و بندرماهشهر می رسد.

این مسیر راه آهن به شش ناحیه (اداره کل) راه آهن تهران، قم، اراک، لرستان، زاگرس و جنوب تقسیم می شود که بخش لرستان و زاگرس آن به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن از اهمیت فراوانی برخوردار است و از آن به عنوان گلوگاه این محور یاد می شود.

اهمیت زیاد راه آهن تهران - جنوب به دلیل وجود بنادر بزرگی مثل بندرامام خمینی(ره)، بندرماهشهر و بندرخرمشهر و همچنین مناطق نفتخیز جنوب است. شهرهای صنعتی بزرگ همچون اهواز و اراک و...در این مسیر قرار دارند. وجود شرکت فولاد خوزستان و شرکتهای صنایع فلزی به اهمیت این مسیر می افزاید. قرار است در آینده این خط آهن از سمت خرمشهر و شلمچه به راه اهن سراسری کشور عراق متصل شود و با توجه به اینکه راه اهن عراق از شهر بصره شروع می شود و از شهرهای زیارتی و بغداد می گذرد؛ در نهایت این خط به راه اهن سوریه و شمال افریقا متصل می شود.
حسین چراغی
به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد. -------------------------------------------------------------------------- نشریه الکترونیکی فردای لرستان افتخار دارد تا اخبار و رویداد های لرستان ، ایران و جهان را در نوع بضاعت خود پوشش دهد. ======================= نشریه الکترونیکی فردای لرستان وابسته به هیچ حزب، جناح و گروه خاصی نیست ونیت آن اطلاع رسانی صحیح و بدور از جنجال های سیاسی می باشد. ======================== امید داریم با اتکای به خدای متعال بتوانیم در راه اعتلای و سر بلندی ایران عزیز و لرستان سر افراز گام های موفق بر داریم.
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :